Gisteravond wilden we bij Starbucks de nieuwe Frappuccino’s halen, maar zoals vaker in Japan waren ze inmiddels uitverkocht. Dus daarom vanochtend eerst maar naar de winkel gelopen om er twee op te pikken. #STRAWBERRYVERYMUCHFRAPPUCCINO__RED en _WHITE. Lekker!
Vandaag zijn we een dagje wezen shoppen in Ginza. De meeste winkels zijn pas om 11:00 uur open, dus dan kan je redelijk rustig aan doen. Eerst naar Nisha Ginza Sanrioworld:
Ze hebben een nieuw lid van de Sanriofamilie: Kabukinyantaro:
Op de plek waar vroeger de Sony Flagship Store stond is nu een parkje gemaakt, Ginza Sony Park:
De echte winkel is naar een paar blokken verderop verhuisd. Altijd leuk om hier de nieuwste gadgets te bekijken. Ze hebben van Sony nu een personal geurapparaat dat je bij je kan dragen, bijvoorbeeld in de metro of op kantoor. De Sony Aromastic, ik zie het nut er nog niet van in:
En ze hebben natuurlijk Aibo, met een bruin broertje erbij:
In Ginza rijden altijd mooie wagens. Een Lotus op de stoep bij een winkel:
Van Sony zijn we naar Hakuhinkan Toy Park gelopen. Al bijna 20 jaar een van de grootste speelgoedwinkels van Tokyo:
In de middag zijn we naar Ippodo gegaan. Een beetje "geheimzinnige" theewinkel. Als je binnenkomt sta je meteen aan de balie en dan moet je maar roepen wat je wilt hebben. Daarna zijn we naar Karel Capek gegaan voor nog meer thee en toen naar Krispy Kreme voor nieuwe matcha donuts die sinds vandaag te koop zijn. We wilden ze eigenlijk op het terras vanTokyo Kotsu Kaikan eten, maar dat was vandaag gesloten:
Dus toen zijn we maar bij Marunouchi op een paar stoeltjes op straat gaan zitten. Urban Terrace, klinkt wel goed!
Daarna nog even bij Loft langs. Er was een tentoonstelling bezig, omdat er een rugbytoernooi aan zit te komen. Kumamon, met rugbybal:
En toen door naar Character Street in Tokyo Station:
Het doet erg denken aan Amsterdam Centraal, waar het op gebaseerd zou zijn. In de buurt van het hotel stond dit beeld van “De Liefde”. Het eerste Nederlandse schip dat in 1600 in Japan aankwam:
Aan het eind van de middag zijn we naar Takashimaya Nihombashi gegaan. Het is geopend in 1932 en heeft 66.000 vierkante meter winkeloppervlak.
We kwamen er eigenlijk voor het Pokemon Center DX, maar eenmaal binnen liepen we praktisch tegen de keizerlijke staatskoets aan. De koets is gebruikt tijdens de keizerlijke bruiloft:
Ze bleken een tentoonstelling te hebben over 30 jarig bestaan van het keizerrijk van Akihito. Het was vooral erg populair bij oude vrouwen, die opeens alle beleefdheid vergaten en liepen te duwen en trekken alsof hun leven er vanaf hing. Maar goed, Pokemon DX dus:
Een van de grotere centra in Japan. Vol met Pokemon artikelen. En een van de weinige plekken ter wereld waar volwassenen een Pikachu aan het aaien zijn alsof zo’n beest echt bestaat. “Touch”:
Van al dat wandelen krijg je flink dorst. Bij een winkeltje om de hoek hadden ze ‘Salty Lemonade’ en dat smaakte precies zoals je zou verwachten: vies zout!
Van Nihombashi was het een kwartiertje lopen naar de Licca Small Shop:
Vanaf daar hebben we de metro terug naar het hotel gepakt. De dag vliegt voorbij, ongemerkt ben je zo weer een uur of 7 aan het rondwandelen.
's avonds zijn de naar de Shake Shack bij Shinjuku Southern Terrace gegaan:
Deze keten is een van onze favoriete in de VS, dus leuk dat je er in Japan ook terecht kan:
Na het eten zijn we nog een paar winkels in Takashimaya Shinjuku gegaan. Het scheelt dat het hotel vlakbij ligt, dus dan sjok je er zo heen. Op een van de verdiepingen hadden ze een robotwinkeltje. Die worden steeds geavanceerder. Een Astro Boy robot, die in onderdelen bij een 70-delige tijdschriftreeks werd verkocht. Totale prijs na anderhalf jaar, zo’n 1700 euro:
PALRO, van Fujisoft is een pratende robot, die ook kan bewegen. Hij kan gebruikt worden om ouderen te vermaken:
In Shinjuku Marui One hebben ze een paar winkels waar ze lolitakleding verkopen:
Baby The Stars Shine Bright is een Japans merk dat in 1988 is opgericht. Ze hebben twee internationale winkels in Parijs en in San Francisco. De naam komt van een album van Everything But The Girl, waar de oprichter een reclame voor in een tijdschrift zag.
In Shinjuku zijn voorlopig nog geen sterren te zien….
Geen opmerkingen:
Een reactie posten